2019. július 16., kedd

Családi nyaralás

Február elején autóval érkeztem Leuvenbe. Nem nagyon volt gondom arra, hogy spóroljak a pakolásnál. Sok cuccot vittem magammal, ezért próbáltam valamiképpen megoldani, hogy a félév végi hazaköltözés is autós fuvarral legyen lehetséges. Szüleim és öcsém pedig vállalkoztak arra, hogy autóval eljöjjenek Leuvenbe, három teljes napot nyaraljunk Belgiumban, majd együtt, sok-sok csomaggal - és sok üveg sörrel - hazaautózzunk. Az út újra kétnapos volt, a németországi Münsterschwarzach bencés monostorának vendégházában szálltunk meg, így a hosszú utat el tudtuk osztani egy 500 és egy 800 km-es szakaszra.
A három Belgiumban töltött nap során részben ismerős, részben számomra is új helyekre látogattunk el, ezzel egy további várost húztam ki a bakancslistámról.
Az első napot Bruggében és a tengerparton töltöttük, vonattal utaztunk.

A második nap Antwerpenbe mentünk, ugyancsak vonattal. A belvároson kívül a DeLijn közlekedési vállalat múzeumát is meglátogattuk.

A harmadik nap "vallon roadshow-t" tartottunk. Reggel Chevetogne-ba utaztunk a szent liturgiára, majd onnan tovább Dinant-ba. A Maas / Meuse folyó partján ebédeltünk, részt vettünk egy negyvenöt perces hajóúton, majd végigjártuk a citadellát. Kicsi város, elképesztően gyönyörű helyen; nem véletlenül volt stratégiai jelentősége. Ezt mutatja be a múzeum a citadellában, ahova a városból 408 lépcső és egy kötélpályás, kabinos felvonó is segít feljutni.