2019. június 20., csütörtök

A második és a harmadik

A második vizsgám hétfőn volt, arab filozófiából. Ezen belül persze csak egyetlen filozófus egyetlen művét olvastuk angolul a félév folyamán, a tanár úr pedig folyamatosan magyarázta a szöveget. A vizsgán két bekezdést kaptunk kérdésekkel, a feladat a szöveg értelmezése volt. Bőven volt felkészülési idő, kb. huszonöt perc. Én voltam az első felelő, jól ment minden, a további kérdésekre is tudtam válaszolni.
A harmadik vizsgám ma volt, dogmatikából. Ez az a giga-tantárgy, ami ebben a félévben három témát is magában foglalt: teremtéstan, egyháztan és eszkatológia. A tanár 29+1 igen tág kérdést adott meg előre. A vizsgán a kérdések közül ötöt választott ki, melyből hármat választhattam én, hogy kifejtsem a választ a feleletemben. Mivel kilenc órára én érkeztem negyediknek, már voltak előttem hárman, így kb. nyolcvan percem volt felkészülni. Az idő egy részét olvasással töltöttem. Ez egy úgynevezett "open book exam" volt. Ez azt jelenti, hogy bármilyen jegyzetet, szakirodalmat be lehetett vinni és használni a felkészülési idő alatt. Összességében tehát nem nagyon volt nehéz ez a vizsga, már csak azért sem, mert a tanár nem előre betanult válaszokat várt, hanem önálló gondolatokat a kérdések alapján.
Azt már az előadások egyikén kifejtette, hogy ha valaki elolvas minden megadott szakirodalmat, megtanulja és visszamondja a vizsgán, az egy jó ok arra, hogy megbuktassa az illetőt.
Mindeközben a bölcsészek az ablakban napoznak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése