2019. június 29., szombat

Az utolsó kettő

Hétfőn és szerdán volt az utolsó két vizsgám. A hétfői minden-ami-Szent-Pál-exegézis, persze annyi megszorítással, hogy a kurzuson a hét autentikus páli levelet vettük alapul, az Apostolok Cselekedetei csak a kronológia felállításánál segített. Nagy menet volt, nagy mennyiségű tanulnivalóval. Először 30 kérdéses teszt, majd három kérdés kihúzása a borítékból, és azok megválaszolása a felkészülési idő után. A teszt minden témára kiterjedt, a szóbeli vizsgakérdések pedig előre meg voltak adva (szám szerint negyvenkettő). Végül kifejezetten könnyű kérdéseket húztam, kettőre egyszerű választ lehetett adni, csak a harmadik volt bővebb kifejtést igénylő. A készületben segített az alábbi zeneszám, köszönöm Kovács Daninak, hogy felhívta rá a figyelmemet.
A szerdai vizsgám a bibliai görög szövegolvasás volt. A félév során átbeszélt nyelvtan és az olvasott szövegek adták a vizsga anyagát. Az egészben az is nehéz volt, hogy kedden volt a legmelegebb nap, és nem mozdult a levegő. Szerdán alig vártam, hogy délután kettő óra legyen, a vizsga időpontja. Addig is próbáltam készülni, de úgy éreztem, mintha az agyam helyén nem volna semmi, és a pislogó szemeimmel csak úgy pásztáznám a szövegeket. A félév során hétről hétre ezzel töltöttem el a legtöbb időt, most pedig úgy éreztem, hogy nem tudom egyben látni az egészet.
Aztán jött a vizsga, rettentően ideges voltam, ritkán érzek ilyet. Bementem kettőre, a tanár csak fél háromra érkezett. Aztán felírta a táblára, hogy ki mikor húzhat tételt (mert csak egy felkészülő és egy felelő lehetett bent a teremben), így lett még negyven percem. Ezt a könyvtárban töltöttem, próbáltam megnyugodni és pár dolgot átnézni a nyelvtankönyvből. Az előbbi nem sikerült. Amikor kihúztam a tételt, nem tűnt vészesnek, mert a János-evangéliumból volt a fordítanivaló. Aztán a húsz perc nem volt elég felkészülni a feleletre. Így nem tudtam lefordítani az összes megadott verset, szerencsére ezt figyelembe véve a tanár nem is kérdezte végig az egészet. A nyelvtani kifejtésnél próbáltam ügyesen improvizálni, mert nem írtam teljes vázlatot a papírra. A tanár jófej volt, látta, hogy izgulok, próbált segíteni. Szerintem nem buktam meg, de eredmény csak jövő csütörtökön lesz.
Vége a vizsgaidőszaknak, most már "szendereg a robogás", szunnyadozik a tanulás...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése