2019. július 5., péntek

Na még egy koncert


A leuveni ittlétem alatt mindenképpen szerettem volna megtekinteni belülről is a barokk Szent Mihály-templomot, melyet a jezsuiták építettek a 17. században. A honlapot nézegetve találtam rá egy ingyenes koncertsorozatra: angol kórusok és zenekarok a nyár folyamán. Az egyik éppen hétfőn este volt. A Stockport Grammar School kórusai és zenekarai adtak másfél órás koncertet. A repertoárban többféle műfaj is szerepelt. A templomban nagyon jól szólt minden, ügyesen megtanulták a darabokat. Különösen a fúvószenekar, azon belül is a trombita hangja szólt legszebben. Nagyon élvezetes volt a koncert, egy vicces konferansziéval, aki főként hollandul beszélt.
Az utolsó darab egy jazz-mise volt. Szerintem a jazz műfajához képest túl hamar véget értek a tételek. Aztán a végén jött a meglepetés, a többihez képest sokkal hosszabb Agnus Dei. Ennek dallama egészen lelket felemelő volt, kifejezetten meglepett.




A műsoruk a következő volt (ahova tettem linket, azt természetesen külön is ajánlom, mert nekem nagyon tetszett):
First Orchestra
Mozart: Overture to The Magic Flute
Haydn: Concerto for Trumpet & Orchestra mov. II. (Andante)
Junior Chamber Choir
Albrecht: Lift Up Your Voice, Alleluia
Rutter: A Clare Benediction
String Orchestra
arr. Applebaum: La Cinquantaine
i) Jig ii) Intermezzo iii) Finale
Chamber Choir
Morley: My bonny lass she smileth
Pearsall: Lay a garland
Morley: Now is the month of maying
Lauridsen: O magnum mysterium
Wind Orchestra
i) Seventeen come Sunday ii) Folk Song from Somerset
Chorus
i) Kyrie ii) Gloria iii) Sanctus iv) Benedictus v) Agnus Dei


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése